Książki o projektowaniu strategii marki dla marketerów i ambitnych amatorów.

Popełniłam ostatnio listę książek, które polecam osobom początkującym, chcącym budować swoją markę samodzielnie. 

Dziś przedstawiam Ci moim zdaniem najlepsze książki o brandingu, a więc samym procesie budowania strategii marki i architekturze marki.

Nie znajdziesz tu książek inspirujących, przestawiających jakąś marketingową ideę, poszerzających marketingowe (i nie tylko) horyzonty. Bardzo je lubię, ale polecę Ci moją listę top 10 kiedy indziej.

Dzisiaj samo poradnikowe mięso. Raczej dla marketerów, strategów. Albo ambitnych amatorów 🙂

  1. The New Strategic Brand Management.  J. N. Kapferer

Książka totalna. Jeśli masz przeczytać tylko jedną w temacie budowania strategii – to może być ta. Znajdziesz tu zarówno etap architektury marki, jak i całość późniejszego zarządzania marką. Uprzedzam – nie jest łatwa i przyjemna. Ale warto.

  • Building strong brands. D. Aaker 

Bardzo skrupulatny przewodnik. Każdy element strategii omówiony bardzo szczegółowo. Ciekawe przykłady i dość przystępny język. Ciut nieaktualna część o marce Saturn (nie chodzi o Saturna elektro, tylko markę motoryzacyjną), bo wiemy, że upadła – ale to niuans. Sama analiza procesu i mechanizmu bardzo ciekawa.

  • Designing brand identity. A. Wheeler

Jedna z piękniej wydanych książek o brandingu, jakie miałam w ręku. Duży nacisk kładzie na wizualną stronę marki. Bardzo przejrzyście tłumaczy różnice między wizerunkiem a tożsamością marki. 

  • Projektowanie strategii marki. M.Tesławski 

Nie jestem obiektywna, bo Maciej Tesławski jest moim guru od strategii marki. Ta książka omawia proces tworzenia strategii marki krok po kroku. W Polsce chyba nikt nie napisał bardziej kompleksowego poradnika.  

  • 22 niezmienne prawa marketingu. J.Trout, A.Ries 

Klasyka gatunku. Warto przeczytać, bo wiele późniejszych marketingowych teorii i koncepcji powstała na bazie lub w opozycji do tych praw. 

  • Praktyka brandingu. M. Tesławski 

Książka napisana z grupą ekspertów – w formie rozmów o 22 niezmiennych prawach marketingu. Świetnie się czyta – chwilami miałam ochotę wtrącić się i opisać mój punkt widzenia. Może kiedyś to zrobię? 

  • Strategiczny brand marketing. J.Szczepański 

Konkretna, merytoryczna pozycja. Dużo ciekawych przykładów z polskiego i zagranicznego podwórka. 

  • Jesteś marką. J.Malinowska-Parzydło 

Moja ulubiona książka o tworzeniu marki osobistej. Dużo pytań, przy których trzeba się zatrzymać i raczej nie da się jej przerobić w jeden wieczór. Ale bez tych odpowiedzi nie ma szans dotarcia do sedna swojej unikalności. 

Znasz te książki? A może polecisz czytelnikom bloga swoje ulubione?

Dziękuję za to, że czytasz tego bloga. Jeśli interesuje Cię marketing, strategia marki, projektowanie doświadczeń klienta – bądźmy w kontakcie:

Polub mój fanpage na FB

Obserwuj mój profil na Instagramie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *